Nämä yleiset sopimusehdot koskevat kaikkia tilauksia, jotka kuluttajat ovat tehneet Saksan siviililain (BGB) 13 §: n mukaisesti zooplus SE: n ylläpitämän verkkokaupan www.zooplus.fi kautta, Sonnenstraße 15, 80331 München, Saksa (johon viitataan tässä nimellä: zooplus).
Verkkokaupan valikoimassa olevia tuotteita myydään vain ei-kaupallisille yksityishenkilöille, eli vain kuluttajille, jotka tekevät ostoksia sellaisiin tarkoituksiin, jotka eivät liity heidän kaupalliseen tai itsenäiseen ammatinharjoittaja toimintaan. Verkkosivuillamme www.zooplus.fi olevat tarjoukset eivät siis ole suunnattu yrityksille. Yritykset ovat luonnollisia henkilöitä tai oikeushenkilöitä tai oikeuskelpoisia yhtiöitä, jotka ostoksia tehdessään harjoittaa itsenäistä ammatillista tai kaupallista toimintaansa.
Verkkokaupan valikoima tai hinnat eivät ole sitovia vaan vaihtelevat. Asiakas hyväksyy kulloisenkin hetken tarjouksen klikkaamalla tilausprosessin päätteeksi "Tee tilaus" -painiketta. Asiakas saa sähköpostiinsa vahvistusviestin (tilausvahvistus), kun olemme vastaanottaneet tilauksen. Tilausvahvistus ei vielä kerro kaupan toteutumisesta vaan ainoastaan siitä, että zooplus on ottanut tilauksen vastaan. Sopimus zooplussan kanssa on solmittu, kun olemme vastaanottaneet ostotarjouksen ja lähettäneet tuotteet asiakkaalle. Tällöin asiakas saa toisen sähköpostin (lähetysvahvistus).
Jos valitset maksutavaksi ennakkomaksun, kohdasta 2 poiketen ostosopimus astuu voimaan jo zooplussan lähettäessä asiakkaalle maksutiedot. Maksutiedot lähetetään asiakkaille 24 tunnin kuluessa tilauksen jälkeen. Tilausvahvistuksessa ei ole mukana maksutietoja. Ennakkomaksun summa on laskun loppusumma, joka tulee maksaa seitsemän päivän kuluessa maksutietojen saamisesta kohdassa 8 mainitulle tilille. Laskun tulee saapua eräpäivään mennessä tilillemme. Jos laskun loppusumma ei ole saapunut kohdassa 8 mainitulle tilille seitsemän päivän kuluttua, tilaus peruuntuu.
Tarjottuja tavaroita myydään vain vain kotitalouskäyttöön sopivissa määrissä ja vain täysi-ikäisille henkilöille. Suurin sallittu tilausarvo on 1900€. Tavaran kaupallinen jälleenmyynti ei ole sallittua. zooplus pidättää oikeuden olla hyväksymättä sopimustarjouksia, jotka näyttävät olevan tehty tuotteiden kaupallista jälleenmyyntiä varten
Mahdolliset verot ja muut kulut sisältyvät ilmoitettuihin hintoihin, mutta toimituskulut eivät.
Zooplussan minimitilauksen arvo on 19,00 € (+ toimituskulut). Tilauksiin, joiden kokonaishinta on alle 49 €, lisäämme toimitusmaksun. Tilaukset lähetetään paketeissa joiden maksimipaino on 31 kg. Tilaukset, joiden kokonaispaino ylittää 31 kg, lähetetään kahdessa tai useamassa paketissa. Toimituslisämaksu jokaisesta lisäpaketista on 2,99 € per paketti. Tarkempaa lisätietoa toimituskuluista eri maihin saat täältä. Jos tilaus toimitetaan useammassa erässä teknisistä syistä johtuen, veloitamme toimituskulut vain kerran.
Zooplus ei toimita alv-velvollislle yrityksille, vaan ainoastaan kuluttajille.
Toimitus kestää tavallisesti 3-5 arkipäivää. Lisätietoa saat täältä.
Mikäli zooplussalla ei ole kaikkia tilattuja tuotteita varastossa, pidättää zooplus oikeuden toimittaa tilauksesta vain osan tilanteissa, joissa tämä on asiakkaalle mielekästä.
Mikäli zooplus ei kykene toimittamaan tilattuja tuotteita, on zooplussalla oikeus perua kauppasopimus. Tässä tapauksessa zooplus ilmoittaa tilanteesta asiakkailleen välittömästi ja palautamme rahat asiakkaalle .
EU:n sisällä ei makseta tullimaksuja.
Jos tilattu tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, on asiakkaan otettava välittömästi yhteyttä zooplussan asiakaspalveluun, jotta voimme hyvittää vauriot. Zooplussalla on myös mahdollisuus reklamoida asiasta kuljetusyhtiölle. Jos asiakas ei pysty osoittamaan kuljetusvauriota, tuotteita ei voida hyvittää.
Jotta zooplus voi toteuttaa tilaukset mahdollisimman onnistuneesti ja ilmoittaa asiakkaalle lähetyksen tilanteesta, välitämme asiakkaan sähköpostiosoitteen ja - mikäli ilmoitettu asiakastiedoissa - puhelinnumeron toimituksesta vastaavalle kuljetusyritykselle. zooplus näkee sekä asiakkaan etujen että omien etujen olevan tasapainossa, varsinkin kun kuljetusyritykset ovat sitoutuneet henkilötietojen tehokkaaseen suojaukseen ja käyttävät henkilötietoja ainoastaan toimitusten kuljettamiseen. Lisätietoa saat zooplussan tietosuojakäytännöistä.
Jotta zooplus voisi toteuttaa tilaukset mahdollisimman onnistuneesti, välitämme asiakkaan sähköpostiosoitteen ja - mikäli ilmoitettu asiakastiedoissa - puhelinnumeron toimituksesta vastaavalle kuljetusyritykselle. Yhteystietojen välittäminen on välttämätön osa zooplussan kanssa tehtyä ostosopimusta. Asiakkaalla ei ole oikeutta kieltää tietojen luovuttamista. Huom! Pidätämme oikeuden poikkeustilanteessa muuttaa valitsemaasi toimituskumppania.
Kaikki tuotteet säilyvät varauksettomasti zooplussan omistuksessa, kunnes maksu on vastaanotettu kokonaisuudessaan.
Kuluttajilla on etämyynnissä laillinen tilauksen peruuttamisoikeus. Peruuttamisoikeuteen pätevät alla kerrotut ehdot. Jos tarvitset lisätietoa tilauksen peruuttamisesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Peruuttamisoikeus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän sisällä toimituksesta. Peruuttamisoikeuden määräaika lasketaan siitä päivästä lähtien, jona asiakas tai hänen valtuuttamansa henkilö vastaanottaa tuotteen.
Asiakakkaan tulee peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla kirjeitse tai sähköpostilla halustaan peruuttaa kauppa (zooplus SE, Sonnenstraße 15, 80331 München, Saksa, +358 942 550 111). Tähän tarkoitukseen voi käyttää oheista peruttaamislomaketta, mutta se ei ole pakollista.
Peruuttamisoikeuden toteutumiseksi riittää, että asiakas ilmoittaa määräajan kuluessa halustaan purkaa kauppa.
Asiakkaan tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun saadakseen palautustarran, jolloin zooplus maksaa palautuksesta aiheutuvat postikulut. Kun asiakas on palauttanut tilaamansa tuotteet, hyvittää zooplus niiden arvon postikuluineen asiakkaalle (pois lukien mahdolliset lisäkulut, jotka ovat aiheutuneet muiden kuin zooplussan tarjoamien, kalliimpien toimitustapojen käyttämisestä). Rahojen palautus tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet asiakkaan peruuttamisilmoituksen. Rahojen palauttaminen hoidetaan tilausta tehdessä käytetyllä maksutavalla, ellei kirjallisesti muuta sovita. Palautus tehdään, kun tuotteet ovat palautuneet varastollemme, tai kun asiakas muulla tavoin todistaa lähettäneensä tuotteet takaisin.
Asiakkaan on palautettava tuotteet mahdollisimman nopeasti, kuitenkin viimeistään 14:n päivän kuluessa päivästä, jolloin hän on tehnyt peruutusilmoituksen. Asiakaspalvelumme auttaa sinua palautuksen hoitamisessa.
14:n päivän palautusaika toteutuu, kun asiakas lähettää tuotteet 14:n päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.
Asiakas saa täyden hyvityksen palauttamistaan tuotteista vain, jos tuotteiden arvo ei ole alentunut siksi, että asiakas on tutkinut tavaran luonnetta, ominaisuuksia ja toimivuutta asiattomalla tavalla. Tuotetta saa tarkastella, mutta ei käyttää, tai muuten asiakas joutuu hyvittämään sen arvon alentumisen.
Peruuttamisoikeuden loppu
Palautusoikeutta ei ole, jos
Tuotteet, kuten säästöpakkaukset tai setit, jotka koostuvat useammasta tuotteesta, käsitellään yhtenä tuotteena, ja tulee tästä syystä palauttaa kokonaisuudessaan.
Peruuttamislomake
(Jos haluat peruuttaa ostosopimuksesi, täytä tämä lomake ja lähetä se
takaisin meille.)
— zooplus SE, Kundenservice, Sonnenstraße 15, 80331 München, Saksa, service@zooplus.fi
— Täten peruutan/peruutamme (*) tekemäni/tekemämme (*) ostosopimuksen
seuraavista tuotteista (*) /palveluista (*)
— Tilaus tehty (*) / vastaanotettu (*)
— Asiakkaan nimi
— Asiakkaan osoite
— Asiakkaan allekirjoitus (vain postitse lähetetyssä lomakkeessa)
— Päivämäärä
_______________
(*) Yliviivaa tarpeeton vaihtoehto.
Takuuseen sovelletaan yleisiä takuusäädöksiä.
Terapeuttisia erikoisravintoja saa tarjota lemmikille ainoastaan eläinlääkärin suostumuksella. Lemmikin noudattaessa terapeuttista erikoisruokavaliota, asiakkaan on huolehdittava säännöllisistä eläinlääkäritarkastuksista puolen vuoden välein. Jos lemmikin terveydentila heikkenee ruokinnan aikana, asiakkaan tulee hakea välittömästi apua eläinlääkäriltä. Zooplus ei ole vastuussa epäasianmukaisesta ruokinnasta tai sopimattoman erikoisravinnon lemmikille aiheuttamista seurauksista.
Maksutavoiksi käyvät Paytrail, luottokortti, lasku, pankkisiirtomaksu sekä PayPal. Valitettavasti emme voi hyväksyä käteisraha- tai shekkimaksua, emmekä ole vastuussa sellaisen lähetyksen menetyksestä.
Maksu suoraan omassa verkkopankissa. Kun jätät tilauksen, sinut ohjataan suoraan omaan verkkopankkiisi, jossa voit tehdä maksun. Maksun jälkeen sinut ohjataan automaattisesti takaisin zooplussan sivulle.
Kun maksat luottokortilta, maksu kirjautuu kortiltasi viikon sisällä tuotteiden lähettämisestä (meillä käy seuraavat luottokortit: Visa, MasterCard, American Express ja Diners Club).
Tarjoamme rekisteröidyille asiakkaille mahdollisuutta maksaa laskulla, toisen onnistuneen tilauksen jälkeen. Asiakkaan tulee tilata säännöllisesti, mikä tarkoittaa kahta maksettua tilausta edellisten kolmen kuukauden aikana. Huomaa, että yksittäistapauksissa tai tilaamistasi tuotteista riippuen emme voi aina tarjota laskumaksumahdollisuutta. Asiakkaan tulee maksaa laskun kokonaissumma 14 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta.zooplusilla on oikeus laskuttaa asiakasta sähköisesti. Sähköiset laskut lähetetään asiakkaalle sähköpostitse PDF-muodossa. Laskutettu myyntivero ei oikeuta asiakasta ostoihin sisältyvän veron vähennykseen. Tämän maksutavan kohdalla zooplus pidättää oikeuden arvioida luottoriskiä matemaattis-tilastollisilla menetelmillä ulkoisten luottotietoyritysten avulla. Lue lisätietoa tietosuojakäytännöistämme.
Pankkisiirtomaksua käyttäessä asiakkaan tulee maksaa tilaus 7 päivän sisällä tilausvahvistuksen saatuaan. Lähetämme tuotteet vasta maksun saatuamme.
Lisätietoa pankkisiirtomaksusta löydät täältä.
Pankkiyhteys:
zooplus SE
Nordea Pankki Suomi Oyj
IBAN: FI 3118 2030 0003 2003
SWIFT (BIC): NDEAFIHH
Viesti saajalle: Tilausnumerosi
PayPal on online-tiliin perustuva maksujärjestelmä, jonka kautta voit sähköpostiosoitteen avulla maksaa ja vastaanottaa onlinemaksuja joko luottokorttia tai pankkitiliäsi käyttäen. PayPalilla voit maksaa turvallisesti, helposti ja nopeasti zooplussalla. Voit myös avata uuden PayPal-tilin tilausprosessin aikana.
Lunastettaessa alennuskuponkia tulee huomioida erityiset lunastusehdot, kuten minimitilausmäärä ja eräpäivä. Yhdellä ostokerralla voi lunastaa ainoastaan yhden kupongin tai tilaukseen tai asiakkuuteen liittyvän alennuksen. Kaikki kupongit on lunastettava oston aikana; hyvitys myöhemmin tai käteislunastus ei ole mahdollista. Jälleenmyynti ei myöskään ole sallittua.
Mikäli asiakas jättää muistutuksesta huolimatta laskunsa maksamatta, on ostohinta myöhästyneeltä ajalta 5% EKP:n ohjauskorkoa suurempi. Mikäli asiakas ei ole yksityishenkilö, on maksamatta jättämisen aiheuttama viivästyskorko 8% ohjauskorkoa suurempi. zooplus pidättää oikeuden vaatia suurempaa vahingonkorvausta, mikäli se voi osoittaa vahingot toteen.
Jos asiakas ei maksa laskuaan, laskun summa on maksettava viivästyneeltä ajalta kertyneiden lakisääteisen viivästyskorkojen kanssa. zooplus pidättää oikeuden vaatia suurempia korvauksia viivästymisestä aiheutuneesta vahingosta todisteita vastaan.
Zooplussalla on oikeus lähettää asiakkaalle laskut sähköisesti. Sähköiset laskut lähetetään asiakkaalle sähköpostitse PDF-tiedostona.
Zooplus ottaa asiakkaidensa tietoturvallisuuden vakavasti. Tarkempaa tietoa noudattamistamme turvallisuusstandardeista löydät täältä.
Jos asiakas tekee sopimuksen zooplussan kanssa ja määrittelee sähköpostiosoitteen, zooplussalla on oikeus käyttää tätä asiakkaan sähköpostiosoitetta omien samanlaisten tuotteiden tai palveluiden suoramarkkinoinnissa. Asiakkaalla on aina oikeus vastustaa sähköpostiosoitteen käyttöä milloin tahansa ilman ylimääräisiä kustannuksia kuin perustariffien mukaiset lähetyskustannukset ottamalla yhteyden zooplussan asiakaspalveluun.
zooplus SE
Sonnenstraße 15 80331 München, Saksa
Johtokunta:
Geoffroy Lefebvre
Andreas Maueröder
Dr. Mischa Ritter
Hallintoneuvoston puheenjohtaja:
Stefan Götz
Toimipaikka: München, Saksa
Münchenin käräjäoikeus, HRB 273759
Arvonlisäverotunnus: DE 200 164 421
Asiakkaan rekisteröitymisen ja oman zooplus-käyttäjätilin luomisen yhteydessä sekä ensimmäisen tilauksen yhteydessä asiakas saa automaattisesti oikeuden osallistua maksuttomaan zooplussan palkkio-ohjelmaan. Voit kerätä vuodessa enintään 10.000 zooPistettä. Jos tämä raja ylittyy, et voi enää kerätä zooPisteitä kuluvan vuoden aikana. Yksityiskohdat osallistumisehdoista löytyvät täältä.
zooplus käyttää asiakkaan tässä yhteydessä antamaa sähköpostiosoitetta lähettääkseen asiakkaalle tietoa hänen bonuspisteidensä määrästä. Asiakkaalla on oikeus milloin tahansa perua sähköpostiosoitteensa käytön, ilman muiden kuin perushintaisten välityskustannusten muodostumista.
Vaikka jokin näistä ehdoista ei pätisi tai lakkaisi pätemästä, muu sopimus ei silti mitätöidy. Noudatamme Suomen lakia ja YK:n yleissopimuksen kansainvälistä kauppaa koskevia säädöksiä (CISG). Tätä ohjeistusta noudatetaan vain niiltä osin, kun se ei ole ristiriidassa asiakkaan tilauksen aikaisen vakinaisen asuinmaan lain pakottavien säännösten kanssa.
Klikkaamalla linkkiä löydät tulostettavan version tästä sopimuksesta.
Päivätty: 03. tammikuuta 2022