Asiakaspalvelun tietosuojalausunto

1. Asiakaspalvelu

1.1 Tietojenkäsittelyn kohde ja tarkoitus

Hyvä zooplussan asiakkaamme ja verkkosivustomme vierailija, tietojesi suojaaminen on meille tärkeää. Seuraavissa kohdissa kerromme mitä sinua koskevaa tietoa keräämme ja käsittelemme asiakaspalvelumme käytön yhteydessä. Henkilötietojen käsittelystä asiakaspalvelun yhteydessä on vastuussa zooplus AG (jatkossa: zooplus), Sonnenstraße 15, 80331 München, Saksa. Tietosuojavastaavamme on tavoitettavissa sähköpostiosoitteella ph@hwdata.de.

Voit ottaa meihin yhteyttä valmiilla yhteydenottolomakkeellamme tai puhelimitse. Käytämme tässä yhteydessä keräämiämme tietoja vain vastataksemme pyyntöihisi ja tiedusteluihisi sekä voidaksemme ottaa sinuun yhteyttä niitä koskien. Samaan aikaan tietoja käytetään profiilisi määrittämiseen, jos olet antanut asiakasnumerosi.

Lakiperusta rekisteröidyille asiakkaille: Artikla 6. 1, b) GDPR

Lakiperusta asiakkaille ilman käyttäjätiliä: Artikla 6. 1, f) GDPR

Kaikki keskustelunsisältö tallennetaan ainoastaan seuraaviin tarkoituksiin, jos annat suostumuksesi (Artikla 6. 1, a) GDPR

a) harjoittelua varten

b) laaduntarkkailuun tai

c) sopimuksen tekemisen dokumentointiin.

1.2 Vastaanottaja ja tietojenkäsittelyn kesto

Emme välitä tietojasi luvattomille kolmansille osapuolille. Yhteydenottojen käsittelemiseksi työskentelemme kuitenkin siihen erikoistuneiden palveluntarjoajien (asiakaspalvelun tarjoajien) kanssa, jotka käsittelevät niihin liittyviä tietoja ohjeidemme mukaisesti sekä kattavan käsittelyä koskevan sopimuksen perusteella (tai EU:n vakiosopimuslausekkeen perusteella).

Asiakaspalveluohjelma

Näihin palveluntarjoajiin kuuluu myös Yhdysvalloissa sijaitseva yhtiö Freshworks, Inc.

Tiedot poistetaan automaattisesti heti, kun kysymyksesi on kokonaan käsitelty ja/tai siihen on vastattu, mutta viimeistään kuitenkin 12 kuukauden kuluttua. Jos olet asiakkaamme, tallennamme nämä tiedot enintään “oma zooplus” -tilisi olemassa olon ajan. Edellä mainittujen henkilötietojen käsittelyä ei vaadita laissa eikä sopimuksessa. Yhteydenoton käsittely ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa mahdollista ilman tietojen välitystä.

2. Google reCAPTCHA

Käytämme yhteydenoton tavoissa palvelua “Google reCAPTCHA” (jatkossa“reCAPTCHA”). Palvelun tarjoaja on Google Ireland Limited (“Google”). Palvelun reCAPTCHA avulla tarkastetaan ovatko annetut tiedot ihmisen vai automaattisen ohjelman (kuten botin) syöttämiä roskapostin estämiseksi. Tässä on myös oikeutettu etumme kolmannen osapuolen suorittamaan yllä olevien tietojen käsittelyyn.

Lakiperusta: Artikla 6. 1, f) GDPR.

Tässä reCAPTCHA analysoi verkkosivuston vierailijan käyttäytymistä erilaisten merkkien pohjalta (kuten IP-osoite, verkkosivun vierailun kesto tai käyttäjän hiiren liike).

3. Asiakkaan oikeudet

Sinulla on oikeus milloin tahansa pyytää zooplussalta vahvistus siitä, käsittelemmekö henkilötietojasi sekä oikeus saada selvitys näistä henkilötiedoista. Lisäksi sinulla on oikeus tietojenkäsittelyn korjaukseen, poistoon ja rajoitukseen sekä oikeus milloin tahansa vastustaa henkilötietojen käsittelyä eli peruuttaa suostumuksesi tietojenkäsittelyyn milloin tahansa tai vaatia tietojen lähettämistä.

Lähetä kaikki tietojenkäsittelyyn liittyvät pyynnöt, tiedustelut, peruutukset tai vastustukset sähköpostiosoitteeseen service@zooplus.fi tai tietosuojavastaavallemme. Lisäksi sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojaloukkauksen kohdalla valvontaviranomaiselle.

4. Huomautuksia erityisestä vastustusoikeudesta

Sinulla on oikeus milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä GDPR:n 21. artiklan mukaisesti erityisestä tilanteestasi johtuen, perustuen mm. GDPR:n 6. artiklan 1. kohtaan e) tai f). Lopetamme henkilötietojesi käsittelyn, ellemme pysty osoittamaan sellaisia pakottavia suojelullisia perusteita tietojesi käsittelylle, jotka ylittävät sinun etusi, oikeutesi ja vapautesi, tai jos käsittelyn tarkoituksena on vaatia, toteuttaa tai puolustaa laillisia vaatimuksia. Jos haluat käyttää vastustusoikeuttasi, sähköpostin lähetys osoitteeseen service@zooplus.fi riittää.