Yleiset myyntiehdot

Lataa PDF | Tulosta


1. Pätevyys

Nämä yleiset sopimusehdot pätevät kaikkeen kaupankäyntiin zooplus AG:n, Sonnenstraße 15, 80331 München, Saksa (johon viitataan tässä nimellä: zooplus) ja sen verkkokauppa-asiakkaiden välillä sivustolla www.zooplus.fi.

2. Tilauksen teko, sopimuksen voimaanpano, määrärajoitukset

  1. Tilauksen teko

    • Zooplus tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman lemmikkitarvikkeita. Klikkaamalla tuotetta tai tuotenumeroa asiakas pääsee tuotetietoihin. Monien tuotteiden kohdalla on valittavissa erilaisia vaihtoehtoja, kuten eri kokoja tai makuja. Asiakas valitsee haluamansa tuotteen valitsemalla sopivan tuotemäärän ja klikkaamalla sitten ostoskärrykuvaketta.
    • Klikkaamalla "Ostoskori-kuvaketta" sivuston oikeassa yläkulmassa, asiakas pääsee tilauksen yleisnäkymään, jossa voi tehdä muutoksia tilaukseen tai tarkistaa, mitä tuotteita virtuaalisessa ostoskorissa on.
    • Ostostapahtuman lopussa klikataan "Jatka kassalle –painiketta" . Rekisteröityneet asiakkaat syöttävät nyt käyttäjätunnuksensa ja salasanansa. Uusi asiakas voi rekisteröityä tässä vaiheessa tai jatkaa ostoksia asiakastiliä luomatta. Jälkimmäisessä tapauksessa asiakas antaa seuraavalla sivulla osoite- ja laskutustietonsa.
    • "Seuraava-painiketta" klikkaamalla pääsee tilauksen viimeiseen "esikatseluvaiheeseen". Täällä näet tilauksesi ja sen lopullisen hinnan veroineen sekä kuljetuksesta vastaavan yrityksen ja toimituskulut.
    • Tilauksen lopussa oleva tarjous muuttuu sitovaksi, kun asiakas painaa esikatselunäkymän jälkeen "Tee tilaus“ -painiketta". Tässä vaiheessa tilaus lähetetään eteenpäin.
  2. Sopimuksen voimaanpano

    Verkkokaupan valikoima tai hinnat eivät ole sitovia vaan vaihtelevat. Asiakas hyväksyy kulloisenkin hetken tarjouksen klikkaamalla tilausprosessin päätteeksi "Tee tilaus -painiketta". Asiakas saa sähköpostiinsa vahvistusviestin (tilausvahvistus), kun olemme vastaanottaneet tilauksen. Tilausvahvistus ei vielä kerro kaupan toteutumisesta vaan ainoastaan siitä, että zooplus on ottanut tilauksen vastaan. Sopimus zooplussan kanssa on solmittu, kun olemme vastaanottaneet ostotarjouksen ja lähettäneet tuotteet asiakkaalle. Tällöin asiakas saa toisen sähköpostin (lähetysvahvistus).

  3. Sopimuksen voimaanpano ennakkomaksulla

    Jos valitset maksutavaksi ennakkomaksun, 2.b.-kohdasta poiketen ostosopimus astuu voimaan jo zooplussan lähettäessä asiakkaalle maksutiedot. Maksutiedot lähetetään asiakkaille 24 tunnin kuluessa tilauksen jälkeen. Tilausvahvistuksessa ei ole mukana maksutietoja. Ennakkomaksun summa on laskun loppusumma, joka tulee maksaa seitsemän päivän kuluessa maksutietojen saamisesta kohdassa 8.d. mainitulle tilille. Laskun tulee saapua eräpäivään mennessä tilillemme. Jos laskun loppusumma ei ole saapunut kohdassa 8.d. mainitulle tilille seitsemän päivän kuluttua, tilaus peruuntuu.

  4. Määrärajoitukset

    Tuotteita myydään vain kotitalouskäyttöön sopivissa määrissä ja ainoastaan kaupankäyntiin hyväksytyn ikäisille asiakkaille.

3. Hinnat ja toimituskulut

  1. Hinnat

    Mahdolliset verot ja muut kulut sisältyvät ilmoitettuihin hintoihin, mutta toimituskulut eivät.

  2. Toimituskulut

    Zooplussan minimitilauksen arvo on 29,00 € (+ toimituskulut). Yli 49 € tilauksissa Suomeen saat toimitus- ja käsittelykulut ilmaiseksi, kun valitset DHL-toimitusvaihtoehdon. DPD:n toimituspalveluista veloitamme 0,99 €:n suuruisen lisämaksun myös yli 49 €:n tilauksessa. Tilauksiin, joiden kokonaishinta on alle 49 €, lisäämme 4,99 €:n (DHL) tai 5,98 €:n (DPD) suuruisen toimitusmaksun pakkauksien määrästä, koosta tai lähetyksen painosta riippumatta. Tarkempaa lisätietoa toimituskuluista eri maihin saat täältä. Jos tilaus toimitetaan useammassa erässä teknisistä tai logistisista syistä johtuen, veloitamme toimituskulut vain kerran.

4. Toimitus

Zooplus toimittaa tuotteita vain kuluttajille.

Toimitus kestää tavallisesti 4-6 arkipäivää. Lisätietoa saat täältä.

Mikäli zooplussalla ei ole kaikkia tilattuja tuotteita varastossa, pidättää zooplus oikeuden toimittaa tilauksesta vain osan tilanteissa, joissa tämä on asiakkaalle mielekästä.
Mikäli zooplus ei kykene toimittamaan tilattuja tuotteita, koska ei ilman omaa syytään saa tuotteita toimittajiltaan, on zooplussalla oikeus perua kauppasopimus. Tässä tapauksessa zooplus ilmoittaa tilanteesta asiakkailleen välittömästi ja ehdottaa asiakkaalle korvaavaa tuotevaihtoehtoa. Jos vaihtoehtoista tuotetta ei ole tarjolla, tai asiakas ei ole kiinnostunut siitä, palautamme rahat asiakkaalle välittömästi.

EU:n sisällä ei makseta tullimaksuja.

Jos tilattu tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, on asiakkaan otettava välittömästi yhteyttä zooplussan asiakaspalveluun, jotta voimme hyvittää vauriot. Zooplussalla on myös mahdollisuus reklamoida asiasta kuljetusyhtiölle. Jos asiakas ei pysty osoittamaan kuljetusvauriota, tuotteita ei voida hyvittää.

Jotta zooplus voisi toteuttaa tilaukset mahdollisimman onnistuneesti, välitämme asiakkaan sähköpostiosoitteen ja - mikäli ilmoitettu asiakastiedoissa - puhelinnumeron toimituksesta vastaavalle kuljetusyritykselle. Yhteystietojen välittäminen on välttämätön osa zooplussan kanssa tehtyä ostosopimusta. Asiakkaalla ei ole oikeutta kieltää tietojen luovuttamista.

5. Omistuksenpidätys

Kaikki tuotteet säilyvät varauksettomasti zooplussan omistuksessa, kunnes maksu on vastaanotettu kokonaisuudessaan.

6. Peruuttamisoikeus

Kuluttajilla on 14:n päivän peruuttamisoikeus. Kuluttajiksi luokitellaan jokainen luonnollinen henkilö, joka hankkii kulutushyödykkeen pääasiassa muuhun tarkoitukseen kuin harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten. Peruuttamisoikeuteen pätevät alla kerrotut ehdot. Jos tarvitset lisätietoa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Peruuttamisoikeus

Peruuttamisoikeus

Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän sisällä toimituksesta. Peruuttamisoikeuden määräaika lasketaan siitä päivästä lähtien, jona asiakas tai hänen valtuuttamansa henkilö vastaanottaa tuotteen.

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla kirjeitse, faxilla tai sähköpostilla halustaan peruuttaa kauppa (zooplus AG, Sonnenstraße 15, 80331 München, Saksa, +358 974 790 057). Tähän tarkoitukseen voi käyttää oheista peruttaamislomaketta, mutta se ei ole pakollista.

Peruuttamisoikeuden toteutumiseksi riittää, että asiakas ilmoittaa määräajan kuluessa halustaan purkaa kauppa.

Palautusmenettely

Kun asiakas on palauttanut tilaamansa tuotteet, hyvittää zooplus niiden arvon postikuluineen asiakkaalle (pois lukien mahdolliset lisäkulut, jotka ovat aiheutuneet muiden kuin zooplussan tarjoamien, kalliimpien toimitustapojen käyttämisestä). Rahojen palautus tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet asiakkaan peruuttamisilmoituksen. Rahojen palauttaminen hoidetaan tilausta tehdessä käytetyllä maksutavalla, ellei kirjallisesti muuta sovita. Saatamme odottaa ennen rahojen palauttamista, että tuotteet ovat palautuneet varastollemme, tai että asiakas voi muulla tavoin todistaa lähettäneensä ne takaisin.

Asiakkaan on palautettava tuotteet mahdollisimman nopeasti, kuitenkin viimeistään 14:n päivän kuluessa päivästä, jolloin hän on tehnyt peruutusilmoituksen. Palautettavat tuotteet lähetetään osoitteeseen

zooplus AG
Vertriebszentrum
Marktal 3
D-99880 Hoerselgau
Germany

14:n päivän palautusaika toteutuu, kun asiakas lähettää tuotteet 14:n päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.

Zooplus maksaa palautuksesta aiheutuvat postikulut. Asiakkaan tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun saadakseen palautustarran. Asiakas saa täyden hyvityksen palauttamistaan tuotteista vain, jos tuotteiden arvo ei ole alentunut siksi, että asiakas on tutkinut tavaran luonnetta, ominaisuuksia ja toimivuutta asiattomalla tavalla. Tuotetta saa tarkastella, mutta ei käyttää, tai muuten asiakas joutuu hyvittämään sen arvon alentumisen.

Peruuttamisoikeuden loppu

Palautusoikeuden ehdot

Palautusoikeutta ei ole, jos

  • tuotteet eivät ole alkuperäisessä kunnossaan, tuotteita on muokattu tai leikelty asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan, tai tuotteet pilaantuvat nopeasti
  • tuotteet eivät sovi terveys- tai hygieniasyistä palautettaviksi, kun niiden pakkaus on avattu
  • asiakas on sekoittanut tilaamansa tuotteen muihin tuotteisiin niin, ettei niitä voi enää erotella toisistaan

Peruuttamislomake

Peruuttamislomake
(Jos haluat peruuttaa ostosopimuksesi, täytä tämä lomake ja lähetä se
takaisin meille.)
— zooplus AG, Kundenservice, Sonnenstraße 15, 80331 München, Saksa, service@zooplus.fi
— Täten peruutan/peruutamme (*) tekemäni/tekemämme (*) ostosopimuksen
seuraavista tuotteista (*) /palveluista (*)
— Tilaus tehty (*) / vastaanotettu (*)
— Asiakkaan nimi
— Asiakkaan osoite
— Asiakkaan allekirjoitus (vain postitse lähetetyssä lomakkeessa)
— Päivämäärä
_______________
(*) Yliviivaa tarpeeton vaihtoehto.

7. Vastuu ja takuu

Takuuseen sovelletaan yleisiä takuusäädöksiä.

Terapeuttisia erikoisravintoja saa tarjota lemmikille ainoastaan eläinlääkärin suostumuksella. Lemmikin noudattaessa terapeuttista erikoisruokavaliota, asiakkaan on huolehdittava säännöllisistä eläinlääkäritarkastuksista puolen vuoden välein. Jos lemmikin terveydentila heikkenee ruokinnan aikana, asiakkaan tulee hakea välittömästi apua eläinlääkäriltä. Zooplus ei ole vastuussa epäasianmukaisesta ruokinnasta tai sopimattoman erikoisravinnon lemmikille aiheuttamista seurauksista.

8. Maksutavat ja alennuskupongit

Pankkiyhteys:

zooplus AG
Nordea Pankki Suomi Oyj
IBAN: FI 3118 2030 0003 2003
SWIFT (BIC): NDEAFIHH

Viesti saajalle: Tilaus- tai asiakasnumerosi sekä tilaajan nimi.

Laskun summa on maksettava kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta.
Lasku-maksutapa on mahdollinen vähintään kaksi aikaisempaa tilausta tehneille asiakkaillemme. Laskun maksimitilausarvo määräytyy aiempien ostosten ja maksuhistorian perusteella.

Pankkiyhteys:

zooplus AG
Nordea Pankki Suomi Oyj
IBAN: FI 3118 2030 0003 2003
SWIFT (BIC): NDEAFIHH

Viesti saajalle: Tilaus- tai asiakasnumerosi sekä tilaajan nimi.

Maksutavat

Maksutavoiksi käyvät Paytrail, pankkisiirto, PayPal, luottokortti (Visa, MasterCard) ja ennakkomaksu pankkisiirrolla. Kahden onnistuneen ostoskerran jälkeen asiakkaamme voivat valita maksutavaksi myös laskun. Zooplus pidättää oikeuden hyväksyä yksittäistapauksessa tai asiakkaan valitsemasta toimitustavasta johtuen vain tietyt maksutavat. Valitettavasti emme voi hyväksyä käteisraha- tai shekkimaksua, emmekä ole vastuussa sellaisen lähetyksen menetyksestä.

  1. Paytrail

    Maksu suoraan omassa verkkopankissa. Kun jätät tilauksen, sinut ohjataan suoraan omaan verkkopankkiisi, jossa voit tehdä maksun. Maksun jälkeen sinut ohjataan automaattisesti takaisin zooplussan sivulle.

  2. Luottokorttimaksu

    Kun maksat luottokortilta, maksu kirjautuu kortiltasi viikon sisällä tuotteiden lähettämisestä (meillä käy seuraavat luottokortit: Visa, MasterCard, American Express ja Diners Club).

  3. Maksaminen laskulla

  4. Pankkisiirtomaksu

    Pankkisiirtomaksua käyttäessä asiakkaan tulee maksaa tilaus 7 päivän sisällä tilausvahvistuksen saatuaan. Lähetämme tuotteet vasta maksun saatuamme.

    Lisätietoa pankkisiirtomaksusta löydät täältä.

  5. Alennuskupongit

    Lunastettaessa alennuskuponkia tulee huomioida erityiset lunastusehdot, kuten minimitilausmäärä ja eräpäivä. Yhdellä ostokerralla voi lunastaa ainoastaan yhden kupongin tai tilaukseen tai asiakkuuteen liittyvän alennuksen. Kaikki kupongit on lunastettava oston aikana; hyvitys myöhemmin tai käteislunastus ei ole mahdollista. Jälleenmyynti ei myöskään ole sallittua.

  6. Maksukulut

    PayPal-maksusta peritään erillinen 0,50 euron suuruinen lisämaksu.

Mikäli asiakas jättää muistutuksesta huolimatta laskunsa maksamatta, on ostohinta myöhästyneeltä ajalta 5% EKP:n ohjauskorkoa suurempi. Mikäli asiakas ei ole yksityishenkilö, on maksamatta jättämisen aiheuttama viivästyskorko 8% ohjauskorkoa suurempi. zooplus pidättää oikeuden vaatia suurempaa vahingonkorvausta, mikäli se voi osoittaa vahingot toteen.

9. Tietosuoja

Zooplus ottaa asiakkaidensa tietoturvallisuuden vakavasti. Tarkempaa tietoa noudattamistamme turvallisuusstandardeista löydät täältä.

10. Myyjäyrityksen tiedot

zooplus AG
Sonnenstraße 15 80331 München, Saksa
Johtokunta::
Andrea Skersies
Dr. Cornelius Patt
Andreas Grandinger

Hallintoneuvoston puheenjohtaja:
Michael Christian Stahl
Toimipaikka: München, Saksa
Münchenin käräjäoikeus, HRB 125080
Arvonlisäverotunnus: DE 200 164 421

11. Loppulauselma

Vaikka jokin näistä ehdoista ei pätisi tai lakkaisi pätemästä, muu sopimus ei silti mitätöidy. Noudatamme Suomen lakia ja YK:n yleissopimuksen kansainvälistä kauppaa koskevia säädöksiä (CISG). Tätä ohjeistusta noudatetaan vain niiltä osin, kun se ei ole ristiriidassa asiakkaan tilauksen aikaisen vakinaisen asuinmaan lain pakottavien säännösten kanssa.

12. Tulostettava versio

Klikkaamalla linkkiä löydät "tulostettavan version" tästä sopimuksesta.

Päivätty: 12. syyskuuta 2017